Jak převést existující doménu
Pokud již nějakou doménu vlastníte a chcete na ní rozběhnout eshop či web u Binargonu, je nejjednodušším způsobem změnit technického správce a o vše ostatní už se postará Binargon. (Jak postupovat, pokud se chcete o doménu starat sami najdete v článku "Chci si doménu spravovat sám")
- Napište do technické podpory požadavek, do kterého napíšete název domény, kterou chcete nechat převést.
- Na email, který jste při registraci uvedli, vám příjde tzv. AUTH-ID kód. Email s tímto kódem nám přepošlete (ideálně jej zkopírujte do ticketu). AUTH-ID které vám příjde nám musíte předat co nejdříve - je to proto, že každé AUTH-ID má omezenou dobu platnosti na 24 hodin.
- Další kroky již zařídí Binargon
Pokud Vám AUTH-ID nedorazí, mohlo dojít k jedné z následujících situací:
-
Nemáte správný email
Když jste registrovali svou doménu, museli jste u ní povinně zadat emailovou adresu. AUTH-ID je vždy zasíláno pouze na tuto emailovou adresu a žádnou jinou. Pokud již k této adrese nemáte přístup, prostudujte si článek jak převést existující doménu, pokud jsem ztratil ověřovací email
-
Doména je zamčená
U zahraničních domén může dojít k tomu, že doména je tzv. zamčená. Znamená to, že aktuální technický správce (firma, u které jste doménu registrovali, nebo ke které jste doménu později převedli) brání jejímu převodu. V takovém případě je potřeba se přihlásit do technické podpory tohoto správce a doménu odemknout. Pokud jste do tohoto rozhraní ztratili přístupy, požádejte jejich technickou podporu o zaslání nových přístupů. Bohužel zde není jiný způsob, jak toto udělat.
Rozdíl mezi vlastníkem a správcem
U domény rozlišujeme 2 základní pojmy
Vlastník domény | je osoba nebo firma, které doména patří (tedy vy) |
Technický správce | je osoba nebo firma, která u domény nastavuje veškeré technické údaje. |
..