Hlavní stránka
>
Vydaný opravný daňový doklad (dobropis)

Vydaný opravný daňový doklad (dobropis)

 

Vydaný opravný daňový doklad zkráceně dobropis, dělíme v našem systému na:

  1. celkový
  2. částečný
    1. částkový
    2. položkový

Vydaný opravný daňový doklad je možné vystavit pouze k vydanému daňovému dokladu (faktuře). Vytváří se tedy vždy v detailu objednávky.  Nelze jej vytvořit k žádnému jinému finančnímu dokladu, jako je například pokladní doklad - prodejka.

 

Celkový

Jde o opak faktury vydané. Používáme jej v případě, že se celá zásilka vrací zpět. Tedy vydáváme celou částku, kterou zaplatil zákazník a vracíme zboží zpět na sklad.

  1. U vydané faktury zmáčkneme tlačítko s třemi tečkami a v nabídce zvolíme „Zrušit“
  2. Zobrazí se dialogové okno s potvrzením vytvoření dobropisu. V něm zvolíme číselnou řadu a datum splatnosti.
  3. Po potvrzení se vytvoří dobropis na celkovou částku včetně poštovného

 

Částečný – částkový

Využívá se v případě, pokud chceme zákazníkovi kompenzovat zásilku formou slevy, popřípadě je možné ji využít na skonto - slevu při úhradě faktury před dobou splatnosti

  1. U vydané faktury zmáčkneme tlačítko s třemi tečkami a v nabídce zvolíme „Zrušit částečně“
  2. Zobrazí se dialogové okno s potvrzením vytvoření dobropisu. V něm zvolíme číselnou řadu, částku, kterou dobropisujeme a datum splatnosti.
  3. Po potvrzení se vytvoří dobropis

 

Částečný – položkový

Zákazník vrací některou z položek zpátky.

  1. V detailu objednávky přejdeme k položkám.
  2. Na začátku každého řádku je zaškrtávací pole pro výběr. Takto označíme položky, které chceme dobropisovat
  3. Po výběru zmáčkneme tlačítko „Dobropisovat“ umístěno nad řádky objednávky
  4. V zobrazeném dialogovém formuláři zvolíme číselnou řadu, upravíte množství u dobropisovaných položek a můžeme dopsat i poznámku
  5. Po potvrzení se vytvoří dobropis

 

Jestliže dojde k situaci, kdy potřebujeme vrátit zpět část zásilky a zároveň kompenzovat částku (zákazník vrací jednu položku z objednávky a zároveň mu chceme vykompenzovat poštovné a balné), je potřeba vystavit dva dobropisy částkový + položkový.

 

Zrušení dobropisu

Tato možnost v systému není. V okamžiku vytvoření daňového dokladu, ho již nelze ze systému vymazat, aby nedošlo k mezeře v číselné řadě. 

 

Oprava dobropisu

  1. V detailu objednávky najedeme na tlačítko s třemi tečkami u opravného daňového dokladu (dobropisu) a v nabídce zvolíme upravit
  2. V dialogu můžeme upravit pouze poznámku a data
    1. Datum vystavení
    2. Datum splatnosti
    3. Datum zdanitelného plnění
  3. Po potvrzení se změny provedou


Storno objednávky

V případě, že u objednávky existuje vystavený daňový doklad není možné zrušit ani doklad objednávky. Je zde však funkce, která to „umí“. Jde o to, že po použití této funkce se stornuje daňový doklad formou vytvoření celkového dobropisu k tomuto dokladu a zároveň stornuje i objednávku, aby se nezobrazovala mezi aktivními. Takto stornovanou objednávku již nelze obnovit.

Storno provádíme z modulu faktur. Na příslušném dokladu stiskneme tlačítko dobropis a potvrdíme.