>
Správa zákazníků

Správa zákazníků

Přehled zákazníků

Přehled zákazníků, kteří se registrovali nebo nakoupili ve Vašem eshopu, naleznete v Horní menu → Komunikace → Správa zákazníků.

Jak hledat a filtrovat?

V záhlaví přehledu se nalézá několik rozbalovacích menu, které můžete využít pro základní filtrování:

  • dle cenové skupiny (Horní menu → Systém → Správa dealerských kategorií)
  • nastavených skupin zákazníků (Horní menu → Čiselníky → Okruhy a skupiny zákazníků)

Po nastavení filtrů klikněte na hledat, zobrazí se Vám zákazníci, odpovídající nastavenému filtru.

Napravo v přehledu zákazníků máte k dispozici okno pro fultextové vyhledávání. Do něj stačí vepsat požadovaný výraz a kliknout na tlačítko hledat.

Pro zrušení filtru klikněte na tlačítko Zrušit filtr vpravo.

Jak hromadně změnit cenovou skupinu?

Označte kliknutím myši ty zákazníky (Jak hromadně označit položky), u kterých si přejete změnit cenovou skupinu a následně klikněte na tlačítko cenová skupina. Objeví se Vám rozbalovací menu, z kterého vyberte příslušnou cenovou skupinu, a tuto změnu ještě potvrďte v dialogovém okně.

Jak vyexportovat seznam do CSV souboru?

Chcete-li vyexportovat seznam zákazníků, nastavte požadovaný filtr, kterým specifikujete, které zákazníky chcete exportovat, a klikněte na tlačítko Export do CSV.

V případě, že nebude nastaven žádný filtr, exportují se Vám všichni registrovaní zákazníci.

Jak založit nového zákazníka?

Nového zákazníka založíte v přehledu zákazníků kliknutím na tlačítko Nový uživatel. Otevře se Vám detail, do kterého můžete vepsat potřebné údaje.

V přehledu zákazníků máte všechny uživatele, kteří se buď sami zaregistrovali, nebo vyplnili údaje potřebné ke zpracování objednávky, registrace je v tomto případě automatická.

Detail zákazníka

Do detailu zákazníka (Horní menu → Komunikace → Správa zákazníků) se dostanete kliknutím na Editovat v příslušném řádku.

Detail je rozdělený do několika záložek:

Záložka obecná nastavení

V záložce obecná nastavení můžete upravovat údaje zákazníka.

V detailu nahoře máte několik aktivních odkazů, které můžete využít v případě, že:

  • se chcete přihlásit pod tímto účtem do eshopu
  • potřebujete vyfiltrovat objednávky tohoto zákazníka
  • sledujete historii elektronické korespondence s tímto zákazníkem

Dále zde vidíte osobní a kontaktní údaje zákazníka, případně firmy.

V kontaktních údajích můžete jednomu zákazníkovi nastavit více dodacích adres. Stačí využít tabulku v sekci Dodací adresy. Vyplňte jednotlivé kolonky a klikněte na Uložit změny. Dodacích adres můžete vyplnit více, první adresa v seznamu bude považována za hlavní adresu, která se Vám bude například propisovat do objednávek.

Pro nastavení údajů firmy můžete využít tlačítko Ares v sekci Firma, které Vám importuje na základě zadání IČ firmy do příslušného textového pole všechny informace firmy z Administrativního registru ekonomických subjektů, evidovaných u Ministerstva financí České republiku. (Tato funkce je bohužel závislá na fungování třetí strany - portálu Ministerstva financí)

Při jakékoliv změně kteréhokoliv z údajů, nezapomeňte provedenou změnu uložit kliknutím na tlačítko Uložit změny.

Záložka Poznámky

Tuto záložku můžete využít pro evidenci informací spjatých s konkrétním zákazníkem.

Do textového editoru vepište případnou poznámku a uložte. Poznámka se Vám zobrazí dole.

Kliknutím na Vybrat soubor můžete z uložiště počítače k zákazníkovi nahrát libovolný soubor – například smlouvu.

Záložka podzákazníci

V této záložce můžete ke konkrétnímu zákazníkovi přiřadit podzákazníka, na což mohou navazovat další funkce jako export sestav či statistik nebo multilevel marketing.

Klikněte na tlačítko Přidat zákazníky, otevře se Vám seznam všech zákazníků, z nichž kliknutím na příslušný řádek přidejte podzákazníky.

Může být jeden email přiřazen více zákazníkům?

Ano, může. Tím, že se zákazník nebude muset opětovně přihlašovat, ale pouze vyplní údaje do objednávky, zabráníte případné demotivaci zákazníka opětovně nakoupit ve Vašem eshopu. 

Záložky individuální ceny výrobců, kategorií a produktů

Pokud máte zakoupen modul individuálních cen, můžete na těchto záložkách vyplnit ceny pro právě editovaného zákazníka. Tyto ceny budou platit pouze pro něj. Více v článku individuální ceny