Hlavní stránka
>
Export objednávek dopravcům - pomocí export/import

Export objednávek dopravcům - pomocí export/import

V Horní menu: Export/Import → Exportní filtry můžete exportovat objednávky jednotlivým dopravcům. Stačí kliknout myší na řádek s konkrétním dopravcem.

Dle možností jednotlivých dopravců naleznete v exportních filtrech různé funkce pro zpracování objednávek.

Označením zaškrtávacího pole „ zobrazit jen s fakturou“ a „zobrazit i vyřízené“ můžete stanovit podmínku filtrování zásilek. Další podmínku filtru můžete nastavit v rozbalovacím menu, kde se Vám zobrazí seznam stavů objednávek, který je přednastaven Číselníku objednávek (Horní menu: Systém → Číselník stavů objednávek). Kliknutím myši na tlačítko „Filtrovat“ se Vám zobrazí výpis dle stanovených podmínek.

Chcete-li některé zásilky označit za vyřízené, označte je myší a klikněte na tlačítko „nastavit jako vyřízené“. Dané objednávky se podbarví šedě. V opačném případě, kdy chcete označené zásilky označit jako nevyřízené, zvolte tlačítko „nastavit jako nevyřízené“.

Číselná řada

Pokud nemáte nějaké speciální nastavení vůči dopravci, doporučujeme z rozbalovacího menu zvolit položku „Automaticky“. Tímto se Vám budou automaticky generovat čísla zásilek dle číselných řad dodaných od dopravce a na základě údajů z objednávky.

V opačném případě můžete použití číselné řady u označených objednávek a nastavit ručně výběrem z rozbalovacího menu.

Při zpracování objednávek vždy označte ty, které chcete zpracovat, vyberte označením zaškrtávacího pole z nabízených akcí pod přehledem objednávek a klikněte na odeslat.

Tisk

Sekce tisku umožňuje například tisk svozových listů, potřebných k předání zásilek dopravci, nebo tisk štítků v různém rozsahu a velikostech, nezávisle na datovém napojení.

Odeslání na server dopravce

Toto nastavení je vázáno na datové napojení s konkrétním dopravcem. Jde o automatické přenesení dat o zásilkách z eshopu přímo do systému dopravce.

Aktivaci datového napojení na konkrétního dopravce, které Vám výrazně ulehčí proces odeslání objednávek k zákazníkům, provedete na svém účtu v technické podpoře objednáním příslušného modulu.

Export

U některých dopravců umožňuje generování CSV nebo XML souboru, určeného k ručnímu nahrání na server příslušného dopravce.

Avízo

Umožňuje nastavit odeslání avíza (formou emailu, nebo sms) zákazníkům, pokud toto systém dopravce umožňuje.  V případě SMS může jít o zpoplatněnou službu.

Akce

Označením zaškrtávacího pole nastavíte vystavení faktur a jejich tisk.

Výběrem stavu z rozbalovacího menu změníte stav u všech označených objednávek například na „expedováno“, pokud se tento stav nachází v Číselníku stavů objednávek. Při volbě „Neměnit“ zůstanou původní stavy objednávek zachovány.

Dle označení zásilek a následném výběru Vámi zadaných akcí v nabídce pod tímto seznamem budou po kliknutí na tlačítko „odeslat“ provedeny všechny stanovené akce a objednávky budou označeny za vyřízené (podbarví se šedě).

Nastavení, které provedete, zůstává zachováno i do příště, takže jej nemusíte znova nastavovat.