Souhlas se zasíláním newsletteru
Úřad pro ochranu osobních údajů vydal následující prohlášení:
Pokud si zákazník od vás v minulosti něco koupil či objednal, nemusíte získávat jeho souhlas k zaslání další nabídky zboží nebo služeb. Jakmile však odpoví, že o takové obchodní sdělení nestojí, musíte zasílání nabídek na jeho adresu ukončit.
Pozor na profilování uživatelů newsletteru
Profilování je jakýkoli automatizovaný systém, pomocí kterého získáváte z údajů které máte, údaje nové.
Profilování uživatelů může být například:
Získávání informace o pohlaví zákazníka tím, že budete zjišťovat, zda jejich příjmení nekončí na "ová".
Získávání informace o věku zákazníka z rodného čísla. ()
Získávání informace o politických názorech tím, že budete vyhodnocovat, v jakých skupinách je uživatel zařazen.
Ve všech těchto ukázkových případech byste museli mít od zákazníka udělen souhlas, údaje si nemůžete "zjistit sami"!