Hlavní stránka
>
Přenos objednávek z Allegro do e-shopu

Přenos objednávek z Allegro do e-shopu

Pokud jste nainstalovali vše potřebné pro prodej na Allegro.cz a exportovali na něj produkty, můžete začít prodávat. Objednávky, které vzniknou na Allegro.pl se přenesou do vašeho eshopu, kde je můžete nadále zpracovat standardním způsobem

Objednávky se budou přenášet automaticky, nemusíte "na nic klikat", ani nijak import spouštět ručně.

Přenos stavu objednávky

Nové objednávky

Pokud na Allegru vznikne nová objednávka, může ji Allegro přiřadit jeden z těchto stavů: 

  1. Určeno ke zpracování (objednávka je potvrzená, zaplacená atp.)
  2. Čeká na zaplacení

V nastavení (Horní menu - nastavení - nastavení - allegro) je třeba provést nastavení tak, abychom po přenosu do administrace rozlišili tyto 2 stavy. (například: pokud přijde objednávka "Určeno ke zpracování", má se jí přiřadit stav "Allegro - potvrzená objednávka", pokud přijde objednávka "Čeká na zaplacení", má se jí přiřadit stav "Allegro čekající", dle vašeho uvážení)

Přenos stavu na Allegro 

Pokud chcete (není to ze strany Allegro vyžadováno), můžete stav objednávky přenášet i opačně (pokud změníte stav objednávky ve svém eshopu, přenese se na Allegro). V takovém případě je třeba v číselníku stavů (Horní menu - číselníky - číselník stavů objednávek) přiřadit vašim stavům odpovídající stav na Allegro.pl

Kdy můžu začít zpracovávat objednávku z Allegra?

Allegro umožňuje zákazníkům změnit jejich objednávku ještě i určitý čas po odeslání. Jakmile můžete začít objednávku zpracovávat, přepne ji allegro do stavu "Určeno ke zpracování".

poznámka: v interní poznámce objednávky v tom případě přibude záznam "READY_FOR_PROCESSING"

Párování dopravy a platby

V nastavení (Horní menu - nastavení - nastavení - Allegro) si musíte nastavit výchozí dopravu a platbu pro objednávky z Allegra. 

Pokud využíváte pro objednávky z Allegra vlastní dopravce, je nutné nastavit toto:

Chcete-li si spárovat konkrétní dopravy, můžete v nastavení dopravy (Horní menu - nastavení - správa dopravy a platby) u konkrétní dopravy zadat kód dopravy Allegra do pole "Kódy v partnerských systémech". Napravo od tohoto nastavení najdete odkaz "Kódy Allegro", kde jsou všechny kódy Allegro doprav.

Při importu objednávek si systém zjistí, zda je vybraná doprava spárovaná s dopravou v eshopu a pokud ano, přiřadí ji k objednávce. Pokud spárovanou dopravu nenalezne, přiřadí k objednávce výchozí dopravu.

Pokud využíváte Allegro dopravu, ať už používáte Skladníka nebo ne, je zapotřebí nastavit toto:

V případě, že budete tisknout štítky přes Allegro (Allegro API Shipment), nabízí se nejjednodušší řešení vytvořit si skrytou dopravu (např. "Allegro") a nastavit si jí jako výchozí dopravu v Nastavení Allegro. Export Allegro API Shipment se objeví ve všech objednávkách Allegra bez ohledu na to, jakou dopravu má objednávka přiřazenou. Pokud tento export nevidíte, požádejte podporu Binargonu o povolení exportu.

V případě plateb stačí rozlišovat, zda jde o platbu na dobírku či nikoli. K tomu slouží v nastavení (Horní menu - nastavení - nastavení - Allegro) pole "Výchozí platba" a "Výchozí platba pro dobírku".

V případě, že budete tisknout štítky přes Skladníka, musíte si v Nastavení/Nastavení Allegro povolit funkci - Ve skladníkovi použít Allegro shipment bez ohledu na dopravce -, takže štítky budete tisknout přímo zde.

Odeslání zásilek a problémy s dispatch time

Allegro může snižovat hodnocení obchodníka z důvodu, že u zásilek není vyplněn tzv. "dispatch time". Toto nelze vyplnit žádným reportováním, ale dá se to vyřešit generováním zásilek přes API Allegra.

Pokud nemůžete v administraci eshopu najít export "Allegro API shipment", požádejte podporu Binargonu o jeho povolení. Tento export se Vám následně objeví u všech objednávek z Allegra. Při tisku štítků si můžete vybrat, zda tisknout na formát A4 nebo A6. Štítek se vygeneruje pro dopravce, kterého si zákazník vybral při odesílání objednávky (např. některé štítky budou ze Zásilkovny, jiné z WeDo).

Zákazníkovi jsou nabídnuty ty dopravy, které jste si nastavili v administraci Allegra -> sales centre-> nastavení prodeje -> nastavení dopravy - ceníky dopravy