Hlavní stránka
>
Nahrání produktů na Allegro.cz (Allegro.pl)

Nahrání produktů na Allegro.cz (Allegro.pl)

Pokud jste již nainstalovali své napojení na Allegro.cz, můžete začít přenášet své produkty.

Kategorizace

Podobně jako u exportu produktů pro Heureku nebo Zboží, je potřeba přiřadit tzv. kategorizaci. Kategorizace zjednodušeně říká, jaké kategorii na Allegro.pl odpovídá kategorie vašeho eshopu (např. vaše "Hračky" odpovídá kategorii "Zabawki")

Kategorizaci nastavíte takto:

Přihlásíte se do administrace eshopu a přejdete do Horní menu - Zboží - Kategorie.

V sekci "Zbožové vyhledávače" najdete pole "Allegro" a odkazem "vybrat" mu přiřadíte kategorizaci.

Poznámka: kategorizace se nedědí! Pokud tedy máte produkt zařazen do kategorie "Pánské / obuv", nestačí přiřadit kategorizaci kategorii "Pánské".

Parametry

Po spárování kategorie se objeví tlačítko "Seznam povolených parametrů", po jeho rozkliknutí se Vám zobrazí seznam parametrů, které je potřeba spárovat.

Podobně jako Heureka, i Allegro u některých produktů vyžaduje vyplnění tzv. povinných parametrů. (např. u toneru musíte uvést barvu). Z tohoto důvodu je třeba spárovat vaše parametry s parametry Allegro. To provedete následovně:

Přejděte do číselníku parametrů (Horní menu - číselníky - číselník parametrů)

Vyberte konkrétní parametr a vyplňte "Kód Allegro". U typu parametru "Výčet hodnot" je potřeba ke každé používané hodnotě přiřadit "Allegro kód".

Upozornění: Může se stát, že některé povinné parametry nemáte u produktů uvedeny. V tom případě je potřeba tyto parametry k produktům doplnit, jinak dané produkty nebude možné na Allegru prodávat. Stačí mít vyplněné pouze povinné parametry (mají ve sloupci "Povinný" hodnotu "ANO").

Některé parametry vyplní eshop automaticky

Jedná se o Stav zboží (vždy hodnota "nové"), Hmotnost, EAN, Kód výrobce (použije se "Kód zboží u dodavatele") a Značka (použije se "Výrobce"). Automaticky párované parametry poznáte tak, že v seznamu povolených parametrů je u nich v závorce napsáno "nepárovat".

Párování výrobců (parametr "Značka"), pokud mají jiný název

Výrobce je sice jako parametr spárován automaticky, můžete ale natrefit na situaci, že název výrobce vedený v eshopu je jiný než název výrobce vedený v Allegru (zjistíte, když si v seznamu povolených parametrů zobrazíte povolené hodnoty u parametru Značka). V tom případě si můžete u výrobce (Horní menu - číselníky - číselník výrobců) zadat jiný název pro Allegro. Pozor, v tomto případě se nezadává kód, ale název výrobce (např. "adidas").

V případě, že výrobce není v seznamu povolených výrobců uveden, je potřeba kontaktovat podporu Allegra s žádostí o přidání.

Vytvoření dopravy v Allegru

Aby bylo možné produkty na Allegru prodávat, je potřeba ručně v Allegru přidat alespoň jednu dopravu. Přidat ji můžete v administraci Allegra -> sales -> delivery settings -> delivery price lists (potřeba přidat price list).

Které produkty se exportují na Allegro?

Na Allegro se nahrávají automaticky všechny produkty, které mají na záložce "seo" zapnuto "exportovat pro Allegro". Zároveň je potřeba, aby ty produkty byly zařazeny v kategorii, která je spárována.

Exportovat jen produkty skladem

Pokud chcete, aby se na Allegro exportovaly pouze produkty, které jsou skladem, přejděte do Horní menu - nastavení - nastavení - Allegro a u nastavení "Exportovat pouze produkty skladem nebo všechny produkty?" zapněte "Pouze produkty skladem".

Exportovat i skryté produkty

Pokud chcete, aby se na Allegro exportovaly pouze produkty, které jsou skladem, přejděte do Horní menu - nastavení - nastavení - Allegro a u nastavení "Exportovat pouze zobrazené produkty nebo všechny produkty?" zapněte "Zobrazené i skryté produkty".

Jaká cena se exportuje na Allegro?

Na Allegro se standardně exportuje cena z výchozí cenové skupiny. Pokud chcete mít pro Allegro speciální cenu, přejděte do Horní menu - nastavení - nastavení - Allegro a u nastavení "Cenová skupina pro prodejní ceny" si vyberte cenovou skupinu.

Nenahrál se Vám produkt na Allegro?

V případě, že u produktu chybí nějaký parametr nebo nastal jakýkoliv jiný problém, Allegro produkt odmítne. V tom případě zkontrolujte logy (Horní menu - Systém - Logy). Informace ve sloupcích "Text záznamu" a "Popis" Vám pomůže ke zjištění, co je potřeba u produktu upravit (např. "Chybí povinné parametry...").

Jakmile produkt opravíte, pokusí se znovu nahrát do Allegra. V případě úspěšného nahrání se chybová hláška z Logu odstraní. To Vám však nebrání tomu záznam smazat z logu ručně.