Hlavní stránka
>
Nastavení dopravy – Speciální doprava

Nastavení dopravy – Speciální doprava

K čemu slouží speciální doprava

Speciální doprava slouží pro produkty, u kterých musí být omezeno, jakou dopravou je jde zaslat

Může se jednat např. o zásilky nadrozměrné, příliš těžké, křehké, hořlaviny a další.

Pokladna eshopu se vždy snaží najít ty dopravy, které jsou společné pro všechny produkty v košíku. Pokud žádnou společnou dopravu nenajde, nabídne dopravu záložní.

 

Druhy speciální dopravy a jak je nastavit

V eshopu můžete použít tyto druhy speciální dopravy:

 

1. Omezená doprava

Omezenou dopravu využijete, pokud chcete omezit seznam doprav, kterými lze produkt zaslat.

 

Příklad

Příkladem může být přeprava nadrozměrné zásilky, u které si zákazník může zvolit paletovou přepravu, nebo přepravu kamionem; nemůže si však zvolit zásilkovnu.

 

Jak nastavit

Přejděte do detailu produktu a přepněte se na záložku „Doprava“.

Ve volbě „Jakou dopravou lze produkt zaslat“ zvolte „Produkt lze zaslat jen vybranými dopravami“

Nyní se vám zobrazil seznam doprav a vy vyberte ty, které jsou pro tento produkt dostupné.

U každé dopravy jsou zaškrtávátka. Ty jsou rozděleny na dva sloupce („Zúžit“ a „Vynutit“). Vyberte vždy zaškrtávátko ze sloupce „zúžit“

 

2. Vynucená doprava

Vynucenou dopravu využijete, pokud chcete určit jednu jedinou dopravu, kterou lze zboží zaslat.

Oproti omezené dopravě se však liší tím, že zákazníkovi bude vždy naúčtována! (bez ohledu na to, jakou dopravou a za jakou cenu mu budou zaslány zbývající produkty)

Druhým rozdílem je, že vynucená doprava není v eshopu vidět, dokud si zákazník nehodí do košíku jakýkoli produkt, který tuto dopravu vyžaduje. Vynucenou dopravu tedy neskrývejte.

 

Příklad:

Zákazník si hodí do košíku sportovní tričko a velkou sadu činek

Sportovní tričko lze poslat jakoukoli dopravou (zásilkovna, ppl, česká pošta)

Sadu činek však vždy posílá dodavatel vlastní přepravou a vždy si za ni naúčtuje 500 Kč

Pokud sadě činek nastavíte vynucenou dopravu, bude obsah košíku vypadat takto:

Mezi položky se přidá nová položka „Doprava činek“ za 500 Kč

Zákazník uvidí výběr doprav jako vždy (zásilkovna, pp, česká pošta….) pokud si zde vybere Zásilkovnu za 70 Kč, zaplatí za dopravu celkem 570 Kč (tričko mu pošlete za 70 Kč zásilkovnou a sadu činek mu za 500 Kč doveze dodavatel)

 

Jak nastavit

Přejděte do nastavení – správa dopravy a platby

Přejděte do detailu dopravy, kterou chcete používat jako speciální (pokud ještě žádnou nemáte, založte ji obvyklým způsobem)

V detailu dopravy rozklikněte pokročilá nastavení

Přejděte úplně dolů, kde je volba „typ dopravy“. Zde zvolte „Vynucená doprava“

Nyní přejděte do detailu produktu, který má mít vynucenou dopravu

V něm přejděte do záložky „doprava“

Ve volbě „Jakou dopravou lze produkt zaslat“ zvolte „Produkt lze zaslat jen vybranými dopravami“

Nyní se vám zobrazil seznam doprav, u každé vidíte zaškrtávátka. Zvolte vámi založenou vynucenou dopravu.

 

3. Záložní doprava

Pokladna eshopu se vždy snaží najít ty dopravy, které jsou společné pro všechny produkty v košíku. Pokud žádnou společnou dopravu nenajde, nabídne dopravu záložní.

 

Příklad:

Příkladem může být nákup, kdy si zákazník vloží do košíku tričko (to jde poslat zásilkovnou a poštou) a k tomu skleněnou vázu, která jde poslat jen DPD a Geisem. Protože není žádný dopravce, který by mohl poslat oboje, nabídne se zákazníkovi záložní doprava.

Tip 1:

Pro takovéto případy doporučujeme založit dopravu s názvem „Individuální doprava – budeme vás kontaktovat“ a do jejího popisu vložit vysvětlení, co se stalo a proč zákazník tuto dopravu vidí.

Tip 2:

Záložní doprava se zákazníkům zobrazí v košíku až ve chvíli, kdy pokladna nemá jinou možnost. Neskrývejte ji tedy, zákazník si ji v jiných případech nemůže vybrat.

 

Jak nastavit

Přejděte do nastavení – správa dopravy a platby

Přejděte do detailu dopravy, kterou chcete používat jako záložní (pokud ji ještě nemáte, založte ji obvyklým způsobem)

Přejděte úplně dolů, kde je volba „typ dopravy“. Zde zvolte „Záložní doprava“