Hlavní stránka
>
Napojení eshopu na Českou Poštu

Napojení eshopu na Českou Poštu

Napojení na českou poštu umožní nabídnout zákazníkům odběr zboží pomocí služeb "Balík na poštu" a "Balík do ruky". V tomto článku se dozvíte

  1. Jak objednat modul Exporty pro Českou poštu
  2. Jak založit dopravu
  3. Jak nakonfigurovat export objednávek pro ČP
  4. Jak Exportovat objednávky pro ČP

 

Jak objednat modul

  1. Modul Exporty pro Českou poštu je možno objednat ve správě modulů na stránkách www.binargon.cz/podpora/. (v levém sloupci vyberte eshop, pro který chcete modul objednat, a zobrazí se Vám celková nabídka všech modulů)
  2. Po objednání modulu bude automaticky založen ticket, ve kterém můžete konzultovat všechna potřebná nastavení.

 

Založení dopravy

  1. V administraci eshopu sekce horní menu → nastavení → správa dopravy založíte novou dopravu kliknutím na tlačítko "přidat dopravu".
  2. Jako dopravní společnost vyberte Česká Pošta - Balík do ruky, nebo Česká pošta - balík na poštu. (Pro každou z těchto služeb musí být založena samostatná doprava)
  3. Jak vyplnit další nastavení najdete například v článku nastavení dopravy.

     

    Specifická nastavení

    Pokud jste jako dopravce zvolili Českou poštu - balík do ruky nebo Češkou poštu - balík na poštu, můžete oproti ostatním dopravcům nastavit tyto nastavení:

    1. Balík do ruky a Typ zásilky

      pokud jste jako dopravce zvolili "Česká pošta - balík do ruky", můžete pod touto volbou zvolit typ zásilky (více o typech zásilky najdete na stránkách české pošty)

    2. Balík na poštu a Zobrazit pobočky balíkovny

      Pokud tuto volbu povolíte, bude moci Váš zákazník v objednávce zvolit dodání do balíkovny

    3. Balík na poštu a Povolit Balíkomaty

      Pokud tuto volbu povolíte, bude moci Váš zákazník v objednávce zvolit dodání do Balíkomatu

    4. Balík na poštu a Povolit vlastní pobočky pošty

      Pokud tuto volbu povolíte, bude moci Váš zákazník zvolit dodání na pobočky České pošty (tato volba by tedy měla být ve většině případů vybrána)

    5. Balík na poštu a Místo typu DR použít RR

      Pod touto volbou můžete ovlivnit typ zásilky (více o typech zásilky najdete na stránkách české pošty)

 

 

Nastavení exportu pro Českou poštu

Než začnete data České poště posílat, je potřeba naučit Českou postu rozumět vašim objednávkám. To uděláte následovně:

POZOR: následující korky stačí udělat pouze jednou! Neděláte je tedy pokaždé, když nahráváte do České pošty nové objednávky, uděláte je pouze před prvním nahráním dat!

  1. Přejděte na stránku České pošty a vpravo nahoře klikněte na "Přihlásit"

  2. Po přihlášení uvidíte stránku, na které vyberte Můj účet (ve starší verzi klientská zóna). V této sekci vyberte podání online a Vstup do podání online

  3. Na stránce, Import dat klikněte na Konfigurace

  4. Otevře se nová stránka, na které uvidíte tlačítko "Nová konfigurace" - Klikněte na něj.

  5. Otevře se Vám nová stránka, na které můžete zadat Název konfigurace (např. "import Binargon")
     
  6. Na stejné stránce vyplňte čísla sloupců, ve kterých česká pošta najde jednotlivé údaje. ceskaposta-cislasloupcu.png

  7. Na stejné stránce zaškrtněte Generovat ID a Generovat služby.

  8. Po uložení je naprosto důležité, abyste v selectu "Výběr konfigurace" zvolili právě vytvořenou konfiguraci. Pokud tento krok neuděláte, nebude import dat nikdy funkční!

 

Jak vygenerovat CSV pro online podání

Data do online podání se nahrávají pomocí CSV souboru, který vygenerujete přímo z administrace eshopu.

  1. Přejdeme do administrace eshopu a zvolte horní menu → export/import → exportní filtry a vyberte Exportní filtr s názvem Pošta - Balík do ruky / na poštu.
  2. Zaškrtěte typ exportu (např. CSV pro BR/NP/RR pro online podání)

  3. Klikněte na tlačítko Odeslat. Tím se Vám vygeneruje CSV soubor se seznamem vybraných objednávek

  4. Na stránkách České pošty přejděte do sekce "Ruční vstup" a klikněte na "Nová dávka"

  5. Po té, co vytvoříte novou dávku, se zobrazí tlačítko pro import souboru CSV. Ten vyberete a naimportujete. Chvíli trvá, než se ověří... 
    Pokud se soubor CSV načte správně, informuje vás to ikonkou OK nebo fajfka

Soubor máte tedy naimportován a další náležitosti-odpovědi jak jej odeslat či jinak upravovat najdete u svého obchodního zástupce popřípadě v manuálu ČP