Nahrání produktů na Allegro.cz (Allegro.pl)
Pokud jste již nainstalovali své napojení na Allegro.cz, můžete začít přenášet své produkty.
Kategorizace
Podobně jako u exportu produktů pro Heureku nebo Zboží, je potřeba přiřadit tzv. kategorizaci. Kategorizace zjednodušeně říká, jaké kategorii na Allegro.pl odpovídá kategorie vašeho eshopu (např. vaše "Hračky" odpovídá kategorii "Zabawki")
Kategorizaci nastavíte takto:
Přihlásíte se do administrace eshopu a přejdete do Horní menu - Zboží - Kategorie.
V sekci "Zbožové vyhledávače" najdete pole "Allegro" a odkazem "vybrat" mu přiřadíte kategorizaci.
Poznámka: kategorizace se nedědí! Pokud tedy máte produkt zařazen do kategorie "Pánské / obuv", nestačí přiřadit kategorizaci kategorii "Pánské".
Parametry
Po spárování kategorie se objeví tlačítko "Seznam povolených parametrů", po jeho rozkliknutí se Vám zobrazí seznam parametrů, které je potřeba spárovat.
Podobně jako Heureka, i Allegro u některých produktů vyžaduje vyplnění tzv. povinných parametrů. (např. u toneru musíte uvést barvu). Z tohoto důvodu je třeba spárovat vaše parametry s parametry Allegro. To provedete následovně:
Přejděte do číselníku parametrů (Horní menu - číselníky - číselník parametrů)
Vyberte konkrétní parametr a vyplňte "Kód Allegro". U typu parametru "Výčet hodnot" je potřeba ke každé používané hodnotě přiřadit "Allegro kód".
Upozornění: Může se stát, že některé povinné parametry nemáte u produktů uvedeny. V tom případě je potřeba tyto parametry k produktům doplnit, jinak dané produkty nebude možné na Allegru prodávat. Stačí mít vyplněné pouze povinné parametry (mají ve sloupci "Povinný" hodnotu "ANO").
Některé parametry vyplní eshop automaticky
Jedná se o Stav zboží (vždy hodnota "nové"), Hmotnost, EAN, Kód výrobce (použije se "Kód zboží u dodavatele") a Značka (použije se "Výrobce"). Automaticky párované parametry poznáte tak, že v seznamu povolených parametrů je u nich v závorce napsáno "nepárovat".
Párování výrobců (parametr "Značka"), pokud mají jiný název
Výrobce je sice jako parametr spárován automaticky, můžete ale natrefit na situaci, že název výrobce vedený v eshopu je jiný než název výrobce vedený v Allegru (zjistíte, když si v seznamu povolených parametrů zobrazíte povolené hodnoty u parametru Značka). V tom případě si můžete u výrobce (Horní menu - číselníky - číselník výrobců) zadat jiný název pro Allegro. Pozor, v tomto případě se nezadává kód, ale název výrobce (např. "adidas").
V případě, že výrobce není v seznamu povolených výrobců uveden, je potřeba kontaktovat podporu Allegra s žádostí o přidání.
Vytvoření dopravy v Allegru
Aby bylo možné produkty na Allegru prodávat, je potřeba ručně v Allegru přidat alespoň jednu dopravu. Přidat ji můžete v administraci Allegra -> Salescenter -> Nastavení prodeje -> Nastavení dopravy (Zvolit ceník dopravy a nastavit jej).
Které produkty se exportují na Allegro?
Na Allegro se nahrávají automaticky všechny produkty, které mají na záložce "seo" zapnuto "exportovat pro Allegro". Zároveň je potřeba, aby ty produkty byly zařazeny v kategorii, která je spárována.
Exportovat jen produkty skladem
Produkty se na Allegro nahrají a začnou prodávat pouze v případě, že jsou skladem v eshopu nebo je máte skladem u dodavatele. Toto rozlišení lze specifikovat v Nastavení -> Nastavení -> Allegro -> Filtr pro hromadné vystavení produktů -> kde nastavíte, zda chcete exportovat produkty, které jsou skladem na eshopu nebo ty, které máte skladem na eshopu + skladem u dodavatele.
Exportovat i skryté produkty
Pokud chcete, aby se na Allegro exportovaly pouze produkty, které jsou skladem, přejděte do Horní menu - nastavení - nastavení - Allegro a u nastavení "Exportovat pouze zobrazené produkty nebo všechny produkty?" zapněte "Zobrazené i skryté produkty".
Jaká cena se exportuje na Allegro?
Na Allegro se standardně exportuje cena z výchozí cenové skupiny. Pokud chcete mít pro Allegro speciální cenu, přejděte do Horní menu - nastavení - nastavení - Allegro a u nastavení "Cenová skupina pro prodejní ceny" si vyberte cenovou skupinu.
Nenahrál se Vám produkt na Allegro?
V případě, že u produktu chybí nějaký parametr nebo nastal jakýkoliv jiný problém, Allegro produkt odmítne. V tom případě zkontrolujte logy (Horní menu - Systém - Logy). Informace ve sloupcích "Text záznamu" a "Popis" Vám pomůže ke zjištění, co je potřeba u produktu upravit (např. "Chybí povinné parametry...").
Jakmile produkt opravíte, pokusí se znovu nahrát do Allegra. V případě úspěšného nahrání se chybová hláška z Logu odstraní. To Vám však nebrání tomu záznam smazat z logu ručně.
V případě, že byste měli hodně produktů, kterým chybí povinné parametry, doporučujeme vám oslovit Agenturu-DTS. Ta vám může za poplatek zprovoznit modul - Marketplace - parametry. V tomto modulu můžete pohodlně přiřazovat k produktům, kterým chybí povinné parametry požadované hodnoty. Jakmile budou vyplněny povinné parametry u produktů, nahrají se na Allegro.
Prodáváte již na Allegru a chcete prodávat přes Allegro i do jiného státu?
Ujistěte se, že máte vytvořenou měnu (např. pro Allegro.sk je potřeba mít v eshopu měnu EUR) a jazykovou mutaci (např. pro Allegro.sk je potřeba mít v eshopu slovenštinu) pro dané tržiště. Pokud v eshopu nemáte názvy/popisy/parametry v daném jazyce, můžete je přeložit pomocí našeho překladače nebo k překladům využít služby DataSqueezeru.
Pozastavení / přerušení prodeje na Allegru
V administraci Allegra v sekci nastavení prodeje vyberete přerušení prodeje. Zde vybere od kdy do kdy chcete prodej pozastavit.
Poté je potřeba kontaktovat podporu Binargonu, která pozastaví přenos produktů na allegro. Pro aktivaci znovu kontaktujte Binargon o znovu spuštění přenosů.