Jak vyplnit popis produktu
Jak vyplnit popis produktu?
Popis k produktu můžete vyplnit:
- Ručně - vložením textu v Horní menu → Zboží → Produkty → detail produktu → záložka popis produktu. V této záložce se Vám zobrazí několik oblastí s možností vepsání textu v závislosti na vaší grafické šabloně. V základním nastavení se zobrazují oblasti pro zkrácený popis pro katalog a popis produktu.
K úpravě textu máte k dispozici textový editor, který opět v závislosti na Vaší grafické šabloně umožňuje například úpravu písma, jeho velikost, odsazení odstavců, vložení obrázků, tabulek, url odkazů atd. Více o práci s textovým editorem.
- Importem textu od dodavatele - V tomto případě můžete text u produktu samozřejmě kdykoliv upravit prostřednictvím textového editoru. Pokud ale chcete tyto změny textu zachovat i při dalších importech, je nutné u konkrétního produktu v Horní menu → Zboží → Produkty → detail produktu → záložka datový zdroj označit zaškrtávací pole „neaktualizovat informace o produktu“. Po tomto nastavení se s dalším importem název a popis produktu nezmění. Toto nastavení lze aplikovat i do výchozího nastavení importu, kdy nebudou přepisovány žádné popisy a názvy produktů.
Popis produktů a marketing
Kvalitní popis produktů je pro Váš prodej velmi důležitý, jelikož Vaši zákazníci nemají možnost si zboží z eshopu vzít do rukou a odzkoušet. Mnoho eshopů používá popisky, které jsou poskytovány dodavateli a které využívá i většina konkurence a vyhledávače se musejí v případě duplicitních popisů produktů rozhodovat, kam zákazníka pošlou na základě jiných parametrů. Chcete-li se od konkurence odlišit, dejte si tu práci a vytvořte svým produktům originální popis. Níže několik tipů, jak na to:
- Text by měl být informativní, čtivý, originální, přizpůsobený věkové skupině, kterou oslovujete
- Měl by obsahovat USP (Unique Selling Porposition – jedinečný prodejní argument) a výzvu zákazníka k akci
- V popisu produktu se zaměřte na funkce, specifické vlastnosti a výhody prodávaného produktu
- Pro vyhledávače je důležité vložení klíčových frází či slov, dle kterých zákazníci na internetu Váš sortiment vyhledávají.