>
Jak rozesílat newslettery

Jak rozesílat newslettery

Rozesíláním Newsletterů můžete informovat zákazníky Vašeho eshopu o produktové nabídce, chystaných nebo provedených změnách, akcích, získávat zpětnou vazbu a zvyšovat tak důvěryhodnost Vašeho eshopu.

Vytvářet a rozesílat Newslettery můžete v Horní menu → Komunikace → Emaily.

 

Jak vyplnit text

Text Newsletteru vytvoříte za použití textového editoru v Emailech (Horní menu → Komunikace → Emaily).

Vytváříte-li například produktovou nabídku, můžete do Newsletteru vložit konkrétní produkty za použití tlačítka Přidat produkt. Kliknutím na toto tlačítko se Vám zobrazí tabulka s produkty, které vložíte kliknutím na řádek. Produkty můžete vybrat rovněž z přednastavených cenových skupin (Horní menu → Systém → Správa dealerských kategorií).

Chcete-li k emailu přiložit nějakou přílohu, klikněte na tlačítko Vybrat soubor a z uložiště nahrajte dokument, který chcete zákazníkům odeslat.

 

Jak vybrat příjemce

Chcete-li oslovit své zákazníky, nedoporučujeme rozesílat stejný email úplně všem. Prostřednictvím emailů můžete oslovit konkrétní skupinu Vašich zákazníků a nabídnout jim například určitý sortiment nebo je informovat o konkrétní akci.

Vybrat konkrétní skupinu zákazníků můžete přímo při vytváření Newsletteru (Horní menu → Komunikace → Emaily) v sekci označené Vyberte příjemce. Máte zde několik možností:

  1. Všechny emaily v databázi
    Email bude rozeslán všem zákazníkům, kteří souhlasili se zasíláním novinek, a na všechny ověřené emaily registrované pro odběr novinek.

  2. Přidat další emaily
    Využijete v případě, že chcete do seznamu adresátů vložit další emaily, které nejsou v databázi.
    Označíte-li zaškrtávací pole, objeví se Vám textové pole, do kterého můžete vepsat emailové adresy, které oddělte středníkem. Příjemce můžete rovněž do seznamu importovat prostřednictvím souboru CSV, který nahrajte z uložiště kliknutím na tlačítko Vybrat soubor.

  3. Zúžit seznam příjemců
    Zkontrolujte si, zda-li máte zaznačeno zaškrtávací pole u položky Všechny emaily v databázi, ať je z čeho požadovanou skupinu zákazníků vybrat.
    Následně zaznačte zaškrtávací pole u Zúžit seznam příjemců a poté vyberte konkrétní skupinu zákazníků, která může splňovat i více podmínek najednou.

Příklady:

  • Chcete-li odeslat produktovou nabídku zákaznicím, které před rokem nakoupily zboží pro své dcery ve věku šesti let, pak označte zaškrtávací pole u položky Zákazníkům, kteří nakoupili a vyberte ze seznamu kategorii obsahující sortiment této věkové kategorie.

Označte zaškrtávací pole u položky Zákazníkům, kteří objednali v období a vyplňte období rok zpět – tedy dobu, kdy byly dcery zákaznic, které se chystáte oslovit, ve věku 6ti let.

Vytvořte předmět a text emailu, zvolte z produktové nabídky zboží vhodné pro věkovou kategorii dívek ve věku 7 let a odešlete kliknutím na tlačítko Odeslat email.

  •  Chcete-li oslovit milovníky konkrétní značky se zaměřením na určitý sport, označte zaškrtávací pole u položky Zákazníkům, kteří nakoupili a vyberte ze seznamu kategorii obsahující sortiment, určený konkrétnímu sportu. Dále označte zaškrtávací pole u položky Odeslat pouze zákazníkům, kteří koupili produkt od výrobce a ze seznamu vyberte konkrétní značku.

Vytvořte předmět a text emailu, zvolte z produktové nabídky zboží, které by mohlo zajímat tyto odběratele, a odešlete kliknutím na tlačítko Odeslat email.

  •   Chcete-li odeslat Newsletter velkoodběratelům, stačí vybrat položku Odeslat pouze zákazníkům z vybrané cenové skupiny a z přehledu cenových skupin označit konkrétní skupinu.

Vytvořte předmět a text emailu, zvolte z produktové nabídky zboží, které by mohlo zajímat tyto odběratele, a odešlete kliknutím na tlačítko Odeslat email.

 

Jak probíhá rozesílání Newsletteru

Emaily jsou z databáze odesílány po dávkách tak, aby nebyly vyhodnoceny jako spam.

Přehled emailů, které čekají na své odeslání, otevřete při kliknutí na tlačítko Fronty uprostřed stránky nahoře (Horní menu → Komunikace → Emaily).

 

Historie odeslaných emailů

Přehled již odeslaných emailů naleznete po kliknutí na tlačítko Historie, nacházející se uprostřed stránky nahoře (Horní menu → Komunikace → Emaily).  Můžete zde zkontrolovat, kolika příjemcům byl email odeslán.