Jak rozesílat newslettery
Rozesíláním Newsletterů můžete informovat zákazníky Vašeho eshopu o produktové nabídce, chystaných nebo provedených změnách, akcích, získávat zpětnou vazbu a zvyšovat tak důvěryhodnost Vašeho eshopu.
Vytvářet a rozesílat Newslettery můžete v Horní menu → Komunikace → Emaily.
Jak vyplnit text
Text Newsletteru vytvoříte za použití textového editoru v Emailech (Horní menu → Komunikace → Emaily).
Vytváříte-li například produktovou nabídku, můžete do Newsletteru vložit konkrétní produkty za použití tlačítka Přidat produkt. Kliknutím na toto tlačítko se Vám zobrazí tabulka s produkty, které vložíte kliknutím na řádek. Produkty můžete vybrat rovněž z přednastavených cenových skupin (Horní menu → Systém → Správa dealerských kategorií).
Chcete-li k emailu přiložit nějakou přílohu, klikněte na tlačítko Vybrat soubor a z uložiště nahrajte dokument, který chcete zákazníkům odeslat.
Jak vybrat příjemce
Chcete-li oslovit své zákazníky, nedoporučujeme rozesílat stejný email úplně všem. Prostřednictvím emailů můžete oslovit konkrétní skupinu Vašich zákazníků a nabídnout jim například určitý sortiment nebo je informovat o konkrétní akci.
Vybrat konkrétní skupinu zákazníků můžete přímo při vytváření Newsletteru (Horní menu → Komunikace → Emaily) v sekci označené Vyberte příjemce. Máte zde několik možností:
- Všechny emaily v databázi
Email bude rozeslán všem zákazníkům, kteří souhlasili se zasíláním novinek, a na všechny ověřené emaily registrované pro odběr novinek. - Přidat další emaily
Využijete v případě, že chcete do seznamu adresátů vložit další emaily, které nejsou v databázi.
Označíte-li zaškrtávací pole, objeví se Vám textové pole, do kterého můžete vepsat emailové adresy, které oddělte středníkem. Příjemce můžete rovněž do seznamu importovat prostřednictvím souboru CSV, který nahrajte z uložiště kliknutím na tlačítko Vybrat soubor. - Zúžit seznam příjemců
Zkontrolujte si, zda-li máte zaznačeno zaškrtávací pole u položky Všechny emaily v databázi, ať je z čeho požadovanou skupinu zákazníků vybrat.
Následně zaznačte zaškrtávací pole u Zúžit seznam příjemců a poté vyberte konkrétní skupinu zákazníků, která může splňovat i více podmínek najednou.
Příklady:
- Chcete-li odeslat produktovou nabídku zákaznicím, které před rokem nakoupily zboží pro své dcery ve věku šesti let, pak označte zaškrtávací pole u položky Zákazníkům, kteří nakoupili a vyberte ze seznamu kategorii obsahující sortiment této věkové kategorie.
Označte zaškrtávací pole u položky Zákazníkům, kteří objednali v období a vyplňte období rok zpět – tedy dobu, kdy byly dcery zákaznic, které se chystáte oslovit, ve věku 6ti let.
Vytvořte předmět a text emailu, zvolte z produktové nabídky zboží vhodné pro věkovou kategorii dívek ve věku 7 let a odešlete kliknutím na tlačítko Odeslat email.
- Chcete-li oslovit milovníky konkrétní značky se zaměřením na určitý sport, označte zaškrtávací pole u položky Zákazníkům, kteří nakoupili a vyberte ze seznamu kategorii obsahující sortiment, určený konkrétnímu sportu. Dále označte zaškrtávací pole u položky Odeslat pouze zákazníkům, kteří koupili produkt od výrobce a ze seznamu vyberte konkrétní značku.
Vytvořte předmět a text emailu, zvolte z produktové nabídky zboží, které by mohlo zajímat tyto odběratele, a odešlete kliknutím na tlačítko Odeslat email.
- Chcete-li odeslat Newsletter velkoodběratelům, stačí vybrat položku Odeslat pouze zákazníkům z vybrané cenové skupiny a z přehledu cenových skupin označit konkrétní skupinu.
Vytvořte předmět a text emailu, zvolte z produktové nabídky zboží, které by mohlo zajímat tyto odběratele, a odešlete kliknutím na tlačítko Odeslat email.
Jak probíhá rozesílání Newsletteru
Emaily jsou z databáze odesílány po dávkách tak, aby nebyly vyhodnoceny jako spam.
Přehled emailů, které čekají na své odeslání, otevřete při kliknutí na tlačítko Fronty uprostřed stránky nahoře (Horní menu → Komunikace → Emaily).
Historie odeslaných emailů
Přehled již odeslaných emailů naleznete po kliknutí na tlačítko Historie, nacházející se uprostřed stránky nahoře (Horní menu → Komunikace → Emaily). Můžete zde zkontrolovat, kolika příjemcům byl email odeslán.