Číselník stavů reklamací
Co je stav reklamace a proč vytvářet vlastní stavy?
Stav reklamace označuje fázi, v jaké se daná reklamace v procesu vyřizování zrovna nachází.
Stavy reklamace slouží k:
- Filtrování reklamací v přehledu reklamací (dohledáte tak např. všechny reklamace čekající na dodání zboží)
- Informování zákazníka v jakém stavu se jeho reklamace nachází. (Tabulka s reklamovaným zbožím, zahrnující stavy reklamací se zákazníkům zobrazí v modulu reklamace po přihlášení do uživatelského účtu.)
Jak přidám nový stav reklamace?
Stavy reklamací můžete přidávat / nastavit v Horní menu → Číselníky → Stavy reklamací.
Klikněte na tlačítko „Přidat stav“. Objeví se Vám dialogové okno, do kterého vepište nový stav. Tento nový stav se Vám objeví v novém řádku na konci tabulky. Kliknutím do příslušného pole pak doplňte další údaje – Název, jaký vidí zákazník a systémový význam. Klikněte na tlačítko „uložit změny“ pro uložení nového stavu.
Jak smažu stav reklamace?
Klikněte na tlačítko „smazat“ ve sloupci mazání v řádku konkrétního stavu reklamace. (Změny se v eshopu projeví po kliknutí na „Uložit změny“.)
Co vše můžu u stavu reklamace vyplnit?
V tomto modulu se Vám zobrazí přehledná tabulka poskytovatelem přednastavených, nebo Vámi dosud nastavených stavů reklamací.
- ID - Identifikátor stavu reklamace, který se generuje automaticky při založení nového stavu.
- Název stavu - Do pole můžete vložit název stavu reklamace nebo jej kliknutím do příslušného pole kdykoliv změnit. Nezapomeňte případnou změnu uložit kliknutím na tlačítko „Uložit změny.
- Název jaký vidí zákazník - Zde vložte text, který chcete, aby zákazníci viděli při Vámi provedené změně stavu. Kliknutím do příslušného pole můžete název kdykoliv změnit. Nezapomeňte případnou změnu uložit kliknutím na tlačítko „Uložit změny.
- Systémový význam - V select boxu máte přednastaveny významy: Nově přijato, V řešení, Ukončeno, Zamítnuto. Nastavení tohoto významu je důležité zejména s ohledem na další systémové funkce – tisku dokumentů, např. přijetí a ukončení reklamace.
Každý systémový význam může mít několik fází. Například význam „V řešení“ můžete rozdělit do všech fází, kterými reklamace ve Vašem případě prochází.
Ze select boxu vyberte význam reklamace. - Smazat - Kliknutím na toto pole smažete vybraný stav reklamace.
- Přidat typ - Kliknutím na toto pole založíte nový stav reklamace.
- Uložit změny - Kliknutím na toto pole aktualizujete a uložíte změny.