Hlavní stránka
>
SEO nastavení URL adresy, titulku stránky a dalších

SEO nastavení URL adresy, titulku stránky a dalších

Pokud řešíte optimalizaci pro vyhledávače, můžete narazit na požadavek upravit URL adresu produktu, kategorie, textové stránky či jiné stránky vaší prezentace.

Nastavení URL adresy

Náš tip: 

URL adresa stránky by měla obsahovat nejdůležitější klíčová slova, na která ji optimalizujete (tedy v žádném případě ne všechny, vyberte ty nejdůležitější, ty které jasně specifikují, co návštěvník v dané kategorii najde, nebo o jaký produkt se jedná).

Pokud např. nabízíte dámské parfémy v kategorii example.com/parfemy/damske/, obsahuje adresa vhodná klíčová slova. V žádném případě nevkládejte do adresy na sílu mnoho klíčových slov. Výsledek example.com/prodej-parfemy-a-vonavky/levne-parfemy-pro-zeny-divky-parfumerie-vonavky-testery/ není správně. V případě adresy produktu můžete do adresy přidat například značku nebo barvu.

1. Automaticky - url adresa se vytváří z názvu produktu nebo kategorie

Příklady:

Pokud se Vaše kategorie jmenuje "Parfémy pro ženy" a je zařazena do kategorie "Parfémy", eshop automaticky vytvoří adresu ve formátu example.com/parfemy/parfemy-pro-zeny/

Pokud se Váš produkt jmenuje "Noční košilka Calvin Clain" a je zařazena do kategorie "Parfémy", eshop automaticky vytvoří adresu ve formátu example.com/nocni-kosilka-calvin-clain/

2. Vlastní adresář - produkt nebo kategorie bude mít adresu, jakou zadáte do příslušného pole. V případě kategorií bude v adrese zachována úroveň (zanoření) kategorie.

Příklady:
Pokud se Vaše kategorie jmenuje "Parfémy pro ženy", je zařazena do kategorie "Parfémy", a vy v nastavení zadáte "pro-zeny", bude mít kategorie adresu example.com/parfemy/pro-zeny/

Pokud do příslušného řádku vepíšete „Noční košilka petrolejová Calvin Clain bude mít produkt adresu example.com/nocni-kosilka-petrolejova-calvin-clain

 

Titulek

Titulek stránky je jedním z nejdůležitějších faktorů při hodnocení obsahu stránky. Titulek stránky nevidíte přímo na stránce, ale zobrazuje se např. v záložce, ve které máte stránku zobrazenou. Titulek je zároveň ten text, který vidíte ve výsledcích vyhledávání na google a na seznamu.

Náš tip: titulek stránky musí jasně vyjadřovat, co se na dané stránce nachází. Pokud na dané stránce prodáváte sekačky, nesmí být titulek stránky např. "naše nabídka", ale "prodej zahradních sekaček". Titulek stránky by měl být zároveň co nejpodobnější na hlavní nadpis stránky (tedy např. na název kategorie, produktu, textové stránky...)

Administrace nabízí tyto možnosti nastavení:

  1. Automaticky - titulek se vytváří automaticky z názvu kategorie nebo produktu.
  2. Vlastní - můžete zadat vlastní libovolný titulek.

 

meta-description a meta-keywords

Meta-description a meta-keywords jsou dnes již zastaralé značky s malým významem pro seo. Laicky si je můžete představit jako kousky stránek, které obsahují popis a klíčová slova. Protože ze strany administrátorů webů docházelo k jejich zneužívání (např. obsahovaly text, který neodpovídal obsahu stránky), došlo ze strany vyhledávačů k postupnému utlačení vlivu těchto dvou značek.

Důležitost stránky (pro sitemapu)

Sitemapa (mapa stránek), kterou pravidelně stahují vyhledávací roboti, může u každé stránky obsahovat nastavení tzv. důležitosti. Důležitost má hodnotu 0-1 (čím vyšší, tím je stránka důležitější) a říká, o kolik důležitější je tato stránka než ostatní stránky na stejné doméně.

Náš tip 1: Důležitost stránky skutečně souvisí pouze s ostatními stránkami na stejné doméně. Nastavit všem stránkám nejvyšší důležitost tedy nemá žádný význam. (všechny stránky mají důležitost 1 = všechny stránky jsou si rovny)

Náš tip 2: Kdy tedy důležitost stránky nastavovat? Důležitost nastavujte pouze tehdy, pokud máte dvě (nebo více) stránek se stejným, či příliš podobným obsahem. (tedy tzv. duplicity). V tom případě nastavte stránce, kterou chcete propagovat, vyšší důležitost.

Zákaz indexace vyhledávači

Zákaz indexace vyhledávači robotům zakáže nabízet obsah stránky ve výsledcích vyhledávání.