Hlavní stránka
>
Jak připojit email v Mozilla Thunderbird

Jak připojit email v Mozilla Thunderbird

TIP

Pokud se Vám z jakéhokoli důvodu připojení k emailu nedaří, zkuste se nejdříve k eamilu připojit pomocí webového rozhraní! (ověříte tak, zda nemáte např. špatné heslo)

Jak připojit?

V případě, že využíváte Mozilla Thunderbird jako poštovního klienta pro správu Vaší emailové pošty, je třeba nastavit u jednotlivých emailových účtů protokoly, tedy servery pro příchozí a odchozí poštu.

Po prvním spuštění poštovního klienta Thunderbird je nutné vytvořit účet. Klikněte na tlačítko Vytvořit nový účet. Klikněte na tlačítko Přeskočit průvodce. Do nového okna vyplňte název Vašeho účtu, email, heslo k účtu a zvolte Pokračovat.

 

 

V případě založení dalšího účtu klikněte na tlačítko 1 v pravém horním rohu okna, po té klikněte na tlačítko se šipkou u volby Možnosti. Z následujícího menu vyberte Nastavení účtu (2).

 

Otevře se Vám další okno, tentokrát s přehledem Vašich stávajících účtů a možností editace jejich nastavení. V případě vytvoření dalšího účtu klikněte na tlačítko Akce účtu (1) a z menu vyberte Přidat poštovní účet (2).

 

 

Opět vyplňte název Vašeho účtu, email, heslo k účtu a zvolte Pokračovat.

 

 

Thunderbird provede předběžné nastavení hodnot pro konfiguraci účtu. Nastavení mailového serveru je ale odlišné a bude třeba ho upravit. Klikněte na tlačítko ruční nastavení. 

 

Pro výběr a odesílání e-mailů doporučujeme používat šifrované spojení pomocí SSL.
Pro nastavení SMTP serveru použijte zabezpečení SSL/TLS na portu 465, nebo zabezpečení START/TLS na portu 587. Z důvodu bezpečnosti vždy doporučujeme používat šifrovaný přenos dat. 

Pro nastavení protokolu IMAP vyplňte údaje dle následujícího obrázku.

 

* správný název IMAP a SMTP serveru naleznete v naší technické podpoře po rozkliknutí detailu Vaší e-mailové schránky

 

Pro nastavení protokolu POP3 vyplňte údaje dle následujícího obrázku.

 

* správný název IMAP a SMTP serveru naleznete v naší technické podpoře po rozkliknutí detailu Vaší e-mailové schránky

 

Pokud jste zadali správné jméno a heslo, účet se po kliknutí na tlačítko Hotovo vytvoří.

 

Jaký je rozdíl mezi protokolem IMAP a POP3?

Protokol IMAP potřebuje on-line připojení k e-mailové schránce a umožňuje tak pracovat s celou poštovní schránkou z libovolného místa, rovněž umožňuje současné připojení více klientů. Všechny složky a zprávy zůstávají na poštovním serveru a do Vašeho počítače, tabletu nebo mobilu se stahují jen nezbytné informace – například se stahují pouze záhlaví zpráv, jejichž obsah se stáhne až v případě, že si přejete zprávu přečíst. Se zprávami můžete libovolně manipulovat (přesouvat mezi složkami, vytvářet nové, mazat přečtené) a zároveň se uchovává jejich stav (nepřečtená, důležitá, zodpovězená…).

Protokol POP3 stahuje poštu ze serveru na lokální disk, kde je s ní možno jakkoliv pracovat i v případě, že jste offline. Tento protokol je tudíž vhodný zejména pro ty, kteří nemají trvalé připojení. Pokud uživatel nezmění nastavení, jsou automaticky všechny stažené zprávy ze serveru smazány - nastavení provedete v nastavení účtu: