Jak používat zákaznické recenze
Doporučení je nejlepší forma prodeje
Doporučení od zákazníků, kteří si zakoupili zboží ve Vašem eshopu je tou nejlepší reklamou. Produkty s dobrým hodnocením se prodávají téměř samy a váhající zákazníci se podle ostatních rychle rozhodnou pro nákup.
Kdo může ve Vašem eshopu vkládat receneze (kdokoliv nebo pouze registrovaní zákazníci) můžete ovlivnit volbou z rozbalovacího menu u položky Hodnocení pouze pro přihlášené (Horní menu → Nastavení → Nastavení → Nastavení šablony).
Jak je zákazník pozván k napsání recenzí
Zákazník, který ve Vašem eshopu zakoupil nějaký produkt je k napsání recenze vyzván emailem. Formu tohoto emailu můžete nastavit v šablonách emailů (Horní menu → Komunikace → Šablony emailů).
Dobu, za kterou je zákazníkům výzva k napsání recenze odeslána, nastavíte kliknutím na tlačítko Nastavení recenzí vlevo nahoře v Horní menu → Komunikace → Recenze. Do textového pole u Počet dnů před zasláním odkazu na vyplnění recenze vepište konkrétní počet dní a uložte. Vepíšete-li nulu, znamená to, že výzva k napsání recenze se nebude odesílat.
V tomto nastavení lze rovněž určit, od kterého momentu procesu objednávky se tato lhůta počítá – zda-li od momentu vystavení faktury, jejího odeslání nebo v okamžiku vytvoření objednávky. Toto nastavení provedete výběrem z rozbalovacího menu u Recenzi odesílat po zvoleném počtu dní od.
Kde se recenze zobrazují?
Recenze se mohou objevit jak na domovské stránce, v jednotlivých kategoriích i detailu produktu. Zobrazení recenzí musí být podporováno Vaší grafickou šablonou.
Nastavení zobrazení určitého počtu recenzí najdete v nastavení recenzí (Horní menu → Komunikace → Recenze → tlačítko Nastavení recenzí). V příslušných textových polích můžete vepsat číslo, kterým určíte počet zobrazených recenzí na konkrétní stránce.
Jak cenzurovat recenze?
Nevhodnému nebo neslušnému obsahu v recenzích je zabráněno tím, že každá recenze musí být před zobrazením schválena administrátorem.
Stav recenze na schváleno, případně na jiný stav můžete měnit v jejím detailu výběrem z rozbalovacího menu nahoře (Horní menu → Komunikace → Recenze → klikněte na odkaz Detail u konkrétní recenze).
Další přínosy používání recenzí
Kromě výborné reklamy pro Vaše zboží mají zákaznické recenze z hlediska textu unikátní obsah, což je důležité zejména pro SEO. Unikátní obsah odlišuje Váš eshop od těch ostatních a docílíte tím dobrého hodnocení u vyhledávačů.
Důvěryhodné recenze mohou přilákat další zákazníky k nákupu ve Vašem eshopu, protože právě recenze mohou zákazníky zbavit strachu z podvodného jednání.
Pro Vás recenze znamenají zpětnou vazbu zákazníků například s doporučeními, jak zlepšit Vaše služby.